Electrocompaniet

Erősítők és lejátszók Norvégiából

http://www.electrocompaniet.com

Biztos sokakban ébreszt nosztalgiát az Electrocompaniet név felbukkanása, hiszen a tekintélyét kiváló félvezetős erősítőkkel megalapozó norvég high-end gyártó készülékeit bő tízenöt éve nálunk is forgalmazták már. Az aranykor után leszállóágba került céget 2005-ben új tulajdonos és új menedzsment vette át, akik a prémiumkategória élvonalába való visszakerülést tűzték ki célul. Az új fiatal, lendületes csapat, csupa zenebarátból és kiváló mérnökökből áll, akik már sokszor bizonyítottak ezen a területen és ezúttal is hatalmas elánnal vágtak neki az idén 40 éves jubileumát ünneplő cég fejlesztésének, annak hagyományai megőrzése mellett.

Az 1973-ban Dr. Matti Otala által tervezett és az Electrocompaniet által gyártott 2×25 Watt-os “The 2 Channel Audio Power Amplifier” elsöprő sikert aratott a hangminőségével és kimagasló technikai tudásával azokban az időkben, amikor még a „High-End” szó ismeretlen volt a hifisták számára és a hangot leíró nyelvezet sem alakult ki. 1976-ban az „Audio Critic” magazin, az akkori hifi biblia, tesztelte az újszerű készüléket és a világ legjobb hangú erősítőjének titulálta -(“Audio freaks – eat your hearts out. This is the world’s best sounding amplifier.”) Az azóta eltelt időkben az Electrocompaniet számtalan díjat söpört be termékeivel világszerte és nagyon sok stúdió választotta termékeit kontroll erősítőként. Szlogenjükhoz hűen („Music really matters – Csak a zene számít igazán”) természetes számukra az a tény, hogy készülékeikkel a lehető legközelebb hozzák a hifistákat és a stúdió mérnököket saját otthonukban az élő zene varázsához vagy a mester szalag hangjához („Closing the gap to the master” - egy másik szlogenjük). És ami nem mellékes, hogy az Electrocompaniet mindezt elérhető áron valósítja meg, ugyanis készülékei mindig is kiváló ár-érték arányt képviseltek. Összehasonlítva más hasonlóan elismert gyártók termékeivel, ugyanazért az árért az Electrocompaniet mindég többet nyújt. Nincsenek tízmilliós készülékeik, még a legnagyobb stúdiókban használt eszközök is bőven a kétmilliós határ alatt vannak, míg a Prelud sorozat a vékonyabb pénztárcájú vásárlóknak okozhat örömteli zenehallgatást.

Ezeknek a tényeknek a tükrében talán nem véletlen, hogy a 2007-es évben az Electrocompaniet, mintegy 135%-ot nőtt. A mai recesszióval sújtott hifi ágazatban ez szinte egyedülállónak számít. Az utóbbi pár évben a cégnek sikerült magába olvasztania két másik ismert norvég specialista céget, a Dynamic Precision nevű erősítőket gyártó egységet és a Nordic Tone névre hallgató hangfalgyártót is. Ezzel a lépéssel az Electrocompaniet megtette az első lépéseket abba az irányba, hogy komplett audió láncot tudjon kínálni a vevőinek a jövőben. A 2007-es müncheni show-on bemutatták a „Model 1”-es névre hallgató hangfalukat, amely hatalmas sikert aratott a hallgatóság és szaksajtó köreiben egyaránt. Nemsokára követte őt egy a Prelude sorozathoz gyártott szerényebben árazott modellek is.

Pár évvel ezelőtt az Electrocompaniet jelentős lépéseket tett előre a modern médialejátszók piacra dobásával mint például a mindenevő EMP-2 majd EMP-3, amelyek képesek hálózati lejátszásra és az ezüst korongok (CD/DVD/SACD/BluRay) megszólaltatásában/megtekintésében is egyaránt jeleskednek . Az idén került bemutatásra az ECD-2-es DAC is amely a nagyhírű ECD-1 utódja és mint olyan a mai kor elvárásaihoz alkalmazkodva rendelkezik USB bemenettel (24/192), távirányítóval valamint szabályozható a kiadott hangereje is, mely lehetővé teszi a készülék közvetlenül a végfokra történő rákötését is. Az idén kerül bemutatásra a médialejátszók legújabb generációja az ECM-1 és ECM-2 személyében, amelyek még magasabbra fogják helyezni a lécet.

Az Electrocompaniet-el kapcsolatban ki kell emelni azt a tényt is, hogy minden egyes készüléküket Norvégiában gyártják saját gyártósoraikon, amely által a minőségi kontrollt teljes egészében felügyeletük alatt tudják tartani. A gyártó feltett szándéka, hogy a jövőben is távol maradjon a piacot elárasztó, olcsó és gyenge hangminőséget produkáló tömegtermékektől.

A SoundMania feltett szándéka, hogy az Electrocompaniet hagyományaihoz méltóan képviselje ezeket a termékeket a magyar piacon, maradandó zenei élményt szerezve ezzel a hifisták és a zenekedvelők széles körének.